♦ دسترسی
شما حق دسترسی به خدمات صحیح و بهنگام در چارچوب اخلاق حرفه ای کتابداری و اطلاع رسانی را دارید.
♦ کیفیت
شما حق برخورداری از خدمات با کیفیت را دارید. این خدمات بر اساس آیین نامه کتابخانه و برگرفته از رسالت،
اهداف و وظایف کتابخانه بوده، تا دسترسی کاربران به خدمات با کیفیت را تضمین نماید.
♦ احترام
شما حق برخورد و رفتار محترمانه را دارید و به باورهای فرهنگی کاربران مختلف احترام گذاشته میشود.
♦ دانستن
شما حق دانستن دارید. کاربر می تواند برای استفاده مطلوب از کتابخانه از کتابدار راهنمایی بخواهد و در مقابل
پرسش هایش ناآگاه تلقی نشود.
♦ محیط
از شرایط فیزیکی استاندارد و دارای ارگونومی برای مطالعه مانند اکوستیک، نور، رطوبت، دما، تهویه، میز، صندلی
و سایر تجهیزات و امکانات بهره مند شود.
♦ مشارکت
شما حق مشارکت فعالانه را دارید. هر مراجعه کننده ای حق دارد نظر خود را در زمینه انتخاب، خرید، سفارش و
سایر فرایندهای کتابخانه در طول سال ابراز نماید.
♦ حریم خصوصی
شما حق حفظ حریم خصوصی و محرمانه بودن اطلاعات خود را دارید.اطلاعات کاربر، پرسش ها، تمایلات فرهنگی
و نیازهای اطلاعاتی او نزد کتابدار محرمانه باقی می ماند.
♦ نظرات
شما حق اظهار نظر و یا مطرح ساختن شکایت را دارید.کتابخانه راه ارتباطی برای این امر دارد و در برابر اظهارنظرها
و شکایت ها پاسخگو است.